...
Това е една сложна технология, в която ще бъдат включени минимум 400 000 думи. Този софтуер ще разпознава думата, която е проблематична за децата, която е сложна и неразбираема, и ще я конвентира, ще я заменя така, че детето да може да схване смисъла.
Софтуерът ще бъде в помощ и на учителите.
...
Именно те и техните родители ща дадат оценка за неговата ефективност.
...
Цялата статия четете тук.
Проект- Интерактивно средство за помощ при четене за хора с аутизъм
За проекта:
Проектът FIRST е съобразително интерактивно средство за помощ при четене за хора с аутизъм (ASD). Използвайки иновативни езикови технологии, потребителите могат да преобразуват стандартен текст в по-лесно разбираем, достъпен и опростен вариант. Софтуерът за автоматично конвертиране открива проблематичния език и го заменя с по-ясен за разбиране текст. Също така опростява сложната структура на текста и изяснява неяснотата, добавя снимки за илюстриране на документите, предлага навигационни инструменти и резюмета на документа.
По този начин потребителите с аутизъм ще получат възможност да четат документи и различни текстове с разбиране. Ще придобият самостоятелност и увереност в себе си. Обучението им ще бъде по-ефективно и достъпа до образователни, професионални, културни и социални възможности ще е по-разширен.
Специалисти от партньорските страни ще работят с тестови групи от хора с аутизъм, като ги запознаят със софтуерния продукт и наблюдават работата им с него. Те ще предоставят необходимата информация за обратна връзка и резултат от изследването.
Продуктът ще бъде тестван от 100 потребители (за България – деца с аутизъм от 12-18 години) и оценката за неговата ефективност ще е изцяло на децата с аутизъм и техните родители.
Партньори:
1 UNIVERSITY OF WOLVERHAMPTON - United Kingdom;
2 CENTRAL AND NORTH WEST LONDON NHS FOUNDATION TRUST - United Kingdom;
3 UNIVERSIDAD DE ALICANTE – Spain;
4 AUTISM-EUROPE AISBL – Belgium;
5 UNIVERSIDAD DE JAEN – Spain;
6 PARALLEL WORLD SDRUZHENIE – Bulgaria;
7 DELETREA SL – Spain;
8 IWEB TECHNOLOGIES LTD - United Kingdom;
9 KODAR OOD – Bulgaria;
Цели и задачи:
Изпълнение, внедряване и оценка на технологии, които предоставят достъпно съдържание на документи на български, английски и испански език за потребители с аутизъм, които са изложени на риск от социална изолация.
Разработената технология ще конвертира входни документи, които потребителите желаят да получат в персонална форма за улесняване на четенето с разбиране.
Определяне на допълнителни употреби, за които търговския продукт би могъл да бъде предоставен след изменение (за изучаващите езици, за опростяване на правни документи). Предвижда се и възможност продуктът да бъде разработен и за други европейски езици.
Нашият принос към проекта:
· Оценка на интерфейса на софтуера, която ще се основава на нуждите и предпочитанията на потребителите
· Тестване на полезността на инструмента чрез текстове за четене с разбиране за хората с проблеми от аутистичния спектър.
· Разпространение на резултатите от проекта сред организации и професионалисти, работещи с лица от аутистичния спектър в България.
Забележка: ЕС не носи отговорност за публикуваната информация.
Проектът FIRST е съобразително интерактивно средство за помощ при четене за хора с аутизъм (ASD). Използвайки иновативни езикови технологии, потребителите могат да преобразуват стандартен текст в по-лесно разбираем, достъпен и опростен вариант. Софтуерът за автоматично конвертиране открива проблематичния език и го заменя с по-ясен за разбиране текст. Също така опростява сложната структура на текста и изяснява неяснотата, добавя снимки за илюстриране на документите, предлага навигационни инструменти и резюмета на документа.
По този начин потребителите с аутизъм ще получат възможност да четат документи и различни текстове с разбиране. Ще придобият самостоятелност и увереност в себе си. Обучението им ще бъде по-ефективно и достъпа до образователни, професионални, културни и социални възможности ще е по-разширен.
Специалисти от партньорските страни ще работят с тестови групи от хора с аутизъм, като ги запознаят със софтуерния продукт и наблюдават работата им с него. Те ще предоставят необходимата информация за обратна връзка и резултат от изследването.
Продуктът ще бъде тестван от 100 потребители (за България – деца с аутизъм от 12-18 години) и оценката за неговата ефективност ще е изцяло на децата с аутизъм и техните родители.
Партньори:
1 UNIVERSITY OF WOLVERHAMPTON - United Kingdom;
2 CENTRAL AND NORTH WEST LONDON NHS FOUNDATION TRUST - United Kingdom;
3 UNIVERSIDAD DE ALICANTE – Spain;
4 AUTISM-EUROPE AISBL – Belgium;
5 UNIVERSIDAD DE JAEN – Spain;
6 PARALLEL WORLD SDRUZHENIE – Bulgaria;
7 DELETREA SL – Spain;
8 IWEB TECHNOLOGIES LTD - United Kingdom;
9 KODAR OOD – Bulgaria;
Цели и задачи:
Изпълнение, внедряване и оценка на технологии, които предоставят достъпно съдържание на документи на български, английски и испански език за потребители с аутизъм, които са изложени на риск от социална изолация.
Разработената технология ще конвертира входни документи, които потребителите желаят да получат в персонална форма за улесняване на четенето с разбиране.
Определяне на допълнителни употреби, за които търговския продукт би могъл да бъде предоставен след изменение (за изучаващите езици, за опростяване на правни документи). Предвижда се и възможност продуктът да бъде разработен и за други европейски езици.
Нашият принос към проекта:
· Оценка на интерфейса на софтуера, която ще се основава на нуждите и предпочитанията на потребителите
· Тестване на полезността на инструмента чрез текстове за четене с разбиране за хората с проблеми от аутистичния спектър.
· Разпространение на резултатите от проекта сред организации и професионалисти, работещи с лица от аутистичния спектър в България.
Забележка: ЕС не носи отговорност за публикуваната информация.
Сайт на проекта
Информацията е взета от профила на Сдружение "Паралелен свят" във facebook.
Как можем да получим този софтуер?
ОтговорИзтриванеСвържете се със сдружение "Паралелен свят". Мисля, че те ще ви насочат. Това е профилът им във фейсбук :
ОтговорИзтриванеhttp://www.facebook.com/sdruzenie.svat?ref=ts&fref=ts