сряда, 7 ноември 2012 г.

Да страдаш от аутизъм не значи, че си некадърен

Нови проучвания показват, че те са добри специалисти в областта на технологиите 
 
 
Факт е, че аутистите трудно си намират работа. Или пък, ако имат такава – са подценени заради болестта си. Но малко хора знаят всъщност, че те боравят много добре с цифри и технологии. Някои компании са направили това откритие и се възползват от него с пълна сила – налице са едни от най-добрите информатици аутисти.
Германецът Хайо Зенг дълго време не знаел какъв е проблемът му. Сега е на 49 години и работи като IT специалист. Но автобиографията му е пълна с лоши моменти и се налагало не един път да започне отначало. Той самият не откривал конкретна причина за това. Замислил се за собственото си поведение, понякога отчужденост, треперене по време на разговор. Той смятал, че има нужда от време, за да стане по-социален тип.

Преди 4 години му поставят официално диагнозата аутизъм. Той признава, че преди това не знаел много за болестта. Но това се оказало като спасение за него, най-малкото защото намерил обяснение за проблемите си, слабостите си и начина на поведение.

вторник, 18 септември 2012 г.

Правят зала за игра за деца с увреждания

Целта е и набиране на средства за изграждане на една зала, която да е адаптирана към децата с увреждания. Залата ще бъде обзаведена така, че тези деца да имат възможност да спортуват, като уредите ще бъдат съобразени с техните нужди за рехабилитация.

Цялата статия четете тук. 

сряда, 28 декември 2011 г.

Специален софтуер помага на деца аутисти

Софтуер ще помага на деца аутисти по-лесно да разбират сложните думи в различните текстове. Той ще бъде разработен по проект, финансиран от Европейския съюз и ще се реализира в 4 държави - Испания, Англия, Белгия и България.
...

Това е една сложна технология, в която ще бъдат включени минимум 400 000 думи. Този софтуер ще разпознава думата, която е проблематична за децата, която е сложна и неразбираема, и ще я конвентира, ще я заменя така, че детето да може да схване смисъла.
Софтуерът ще бъде в помощ и на учителите.
...
Именно те и техните родители ща дадат оценка за неговата ефективност.
...

Цялата статия четете тук. 

Проект- Интерактивно средство за помощ при четене за хора с аутизъм

За проекта:

Проектът FIRST е съобразително интерактивно средство за помощ при четене за хора с аутизъм (ASD). Използвайки иновативни езикови технологии, потребителите могат да преобразуват стандартен текст в по-лесно разбираем, достъпен и опростен вариант. Софтуерът за автоматично конвертиране открива проблематичния език и го заменя с по-ясен за разбиране текст. Също така опростява сложната структура на текста и изяснява неяснотата, добавя снимки за илюстриране на документите, предлага навигационни инструменти и резюмета на документа.
По този начин потребителите с аутизъм ще получат възможност да четат документи и различни текстове с разбиране. Ще придобият самостоятелност и увереност в себе си. Обучението им ще бъде по-ефективно и достъпа до образователни, професионални, културни и социални възможности ще е по-разширен.
Специалисти от партньорските страни ще работят с тестови групи от хора с аутизъм, като ги запознаят със софтуерния продукт и наблюдават работата им с него. Те ще предоставят необходимата информация за обратна връзка и резултат от изследването.
Продуктът ще бъде тестван от 100 потребители (за България – деца с аутизъм от 12-18 години) и оценката за неговата ефективност ще е изцяло на децата с аутизъм и техните родители.

Партньори:
     UNIVERSITY OF WOLVERHAMPTON - United Kingdom;
2      CENTRAL AND NORTH WEST LONDON NHS FOUNDATION TRUST - United Kingdom;
3      UNIVERSIDAD DE ALICANTE – Spain;
4      AUTISM-EUROPE AISBL – Belgium;
5      UNIVERSIDAD DE JAEN – Spain;
6      PARALLEL WORLD SDRUZHENIE – Bulgaria;
7      DELETREA SL – Spain;
8      IWEB TECHNOLOGIES LTD - United Kingdom;
9      KODAR OOD – Bulgaria;

Цели и задачи:

Изпълнение, внедряване и оценка на технологии, които предоставят достъпно съдържание на документи на български, английски и испански език за потребители с аутизъм, които са изложени на риск от социална изолация.
Разработената технология ще конвертира входни документи, които потребителите желаят да получат в персонална форма за улесняване на четенето с разбиране.
Определяне на допълнителни употреби, за които търговския продукт би могъл да бъде предоставен след изменение (за изучаващите езици, за опростяване на правни документи). Предвижда се и възможност продуктът да бъде разработен и за други европейски езици.

Нашият принос към проекта:
 · Оценка на интерфейса на софтуера, която ще се основава на нуждите и предпочитанията на потребителите
 · Тестване на полезността на инструмента чрез текстове за четене с разбиране за хората с проблеми от аутистичния спектър.
 · Разпространение на резултатите от проекта сред организации и професионалисти, работещи с лица от аутистичния спектър в България.

  Забележка: ЕС не носи отговорност за публикуваната информация.

Име на проекта: FIRST Пълно име на проекта: "A Flexible Interactive Reading Support Tool", Проект по Седма Рамкова Програма на Европейския съюз Проектът FIRST е финансиран от Европейския Съюз Номер на проекта: 287607 Сайт на проекта: http://www.first-asd.eu/ Начална дата на проекта: 01.10.2011 г. Крайна дата на проекта: 01.10.2014 г.

   
Сайт на проекта 


Информацията е взета от профила на Сдружение "Паралелен свят" във facebook.

неделя, 18 декември 2011 г.

Аутизмът има и положителни страни

Аутизмът

Децата с аутизъм имат прекалено много клетки в челната област от мозъка, отговаряща за комуникацията, за социализацията и за емоционалното развитие. Това ново откритие обяснява защо мозъците на аутистичните деца често са по-големи и по-тежки от нормалното.

Още за: Аутизмът има и положителни страни
от framar.bg

събота, 3 декември 2011 г.

УНИЦЕФ призовава за включването на децата с увреждания

Децата с увреждания имат същите права като всички останали деца


НЮ ЙОРК, 3 декември 2011 г. - По повод на Международния ден на хората с увреждания днес, УНИЦЕФ призова световната общност да насочи своето внимание и инвестиции към децата и младите хора с увреждания и поднови поканата за всеобщо ратифициране на Конвенцията за правата на хората с увреждания.

Цялата статия четете тук.